2011年に高知から埼玉・志木へ移った小原が竹内祐也と前身のバンドを結成。
2014年に藤本夏樹が加入し、Tempalayとなる。
目標は月に1人あたり50万円稼ぐこと。
Shiren (Arrangement, guitar, bass, keyboards, chorus)
Tenge Fuyuki (Vocals, chorus, lyrics)
Jinya (Guitar)
Ogawa Hiroyuki (Bass)
FUMIYA (Drums)
Jill (Violin)
Denshirenji Tsuyoshi (Vocal, Chorus Lyrics)
Support Members
Kno (Drums live)
Pinetree (Keyboards live).
Albums
[2009.03.08] Rebirth
[2009.07.19] Amazement Park!!
[2009.08.30] Jealousy
[2010.08.14] Byougin Kishou (猫吟鬼嘯)
[2011.08.13] Heavy Metal Be-Bop
[2011.12.30] Faith and Warfare
[2012.08.11] Parallelism・α
[2012.12.30] Parallelism・β
[2013.08.12] Best of Dramatic Melody
[2014.08.16] Affected
[2015.04.26] Vampir
[2015.12.30] Rebirth Revisited
[2018.05.06] Saireco Jealousy
[2018.09.19] CHANGE OF GENERATION
Cover Albums
[2009.05.05] So That a Star Shines at Night Sky
Mini Albums
[2008.10.13] Hypothetical Box
[2013.12.30] Miseria Kills Slaughterously
Instrumental Mini Albums
[2009.05.05] Rebirth Off Vocal Ver.
[2009.07.19] Rebirth Off Vocal Ver. 2
[2010.05.05] Jealousy Off Vocal Ver.
[2015.xx.xx] Rebirth Revisited Off Vocal Ver.
Live Albums
[2017.08.16] LIVE 2017
Collaboration Albums
[2009.10.11] Unbeatable Accomplice (with AQUAELIE)
[2011.12.30] U&I Eurobeat Remix (with Icarus'cry)
[2012.12.30] Parallelism・γ (with Undead Corporation)
[2012.12.30] Gekijou Tenor (劇情テノール) (with Undead Corporation)
Singles
[2015.08.14] Wings
[2016.12.29] Black Pentagram
[2018.03.28] Cadaver / Revadac
Sambomaster is a Japanese rock band signed by Sony Music Japan. The band's name Sambomaster refers to the Russian martial art called Sambo. The band has 3 members: Takashi Yamaguchi: Vocal - Guitar , Yoichi Kondo: Base - Chorus,Yasushi Kiuchi: Drum - Chorus.
Lead vocalist and guitarist Takashi Yamaguchi first met drummer Yasufumi Kiuchi a few years back, at a university music club they were both members of. The duo ran into bassist Yoichi Kondo during February 2000, and the three went on to officially form the band now known as Sambomaster.
They made their debut at a live house in Tokyo's Kōenji district and soon followed this up with the self-production of their first single "Kick no Oni" (Kicking Demons), which they spent nearly a year working on. It was subsequently released in April 2001 as a limited edition of 300 copies.
For the first time, listeners outside of a live show were presented with vocalist and frontman Yamaguchi's vocals, which shift between a soft, sandpaper-like melodic voice to all-out screaming madness. Sambomaster's musical style is a blend of punk/classic rock, pop, jazz and rock ballads.
STANCE PUNKS(スタンス・パンクス)は、1998年に結成された日本のパンク・ロック・バンド。型破りなステージと言動で、人気を博す。第3次パンク・ロックブームの立役者であるとされる。
下北沢屋根裏を本拠地とし1998年から活動を開始。青春の葛藤と反抗要素の強いパンクを展開し、バンドの歌詞や世界観はTHE BLUE HEARTSや初期のTHE CLASHなどの影響が色濃く見受けられる。同世代の青春パンクと呼称されたバンドらと同じ括りにされがちだが、同バンドは恋愛ソング中心の青春パンクバンドらとは異なり、少年の反抗歌や、曲がった世界に対する叫びによって展開されるものが多く、若者からの支持が高い。バンド自身も「ガキに届かなきゃパンクではない」というスタンスの元で活動している。同時期デビューはGOING STEADY(現銀杏BOYZ)、ガガガSPなど。COBRA、THE STAR CLUB、SAなどの、日本のパンク・ロックバンドとの繋がりも深い。
2003年に映画『仁義なき戦い』などで名を博した深作欣二監督率いる「深作組」からの指名を受け、1stアルバムに収録されている「真夜中少年突撃団」が映画『バトル・ロワイアルII 鎮魂歌』の主題歌に起用される。フジテレビ系列で放送されたドラマ『貫太ですッ!』のテーマ曲にも同バンドの楽曲が抜擢された。2005年4月からは、テレビ東京系アニメ『NARUTO -ナルト-』の6代目オープニングテーマに「ノーボーイ・ノークライ」が採用、2006年には「LET IT ROCK」が中日ドラゴンズの福留孝介の入場テーマ曲として使用されている。2008年にはアニメ『ソウルイーター』のエンディングテーマに「アイワナビー」が採用される。
6月9日を「ロックの日」と銘打ち、2000年6月9日から毎年無料ライブを開催している。開催場所は下北沢屋根裏に始まり、2003年から川崎CLUB CITTA'、2012年から横浜BAY HALLで行われている。過去出演者はELLEGARDEN、andymori、the telephones、Nothing's Carved In Stone、ザ50回転ズなど、パンクだけではなく様々なジャンルの雄が肩を並べる。
Su凸ko D凹koi(スットコドッコイ)は、日本のガールズバンド。
SABOTEN(サボテン)は、日本のロックバンド。ジャンルとしてはメロディック・パンクに属する事が多い。所属はAFRICAN RECORDS・PINEFIELDS。大阪府門真市にて結成。
なお、1980年代に活動していた女性バンド「サボテン」とは無関係である。
THE イナズマ戦隊(ザ・イナズマせんたい)は、日本のロックンロールバンド。ソニー・ミュージックアーティスツ所属。
「THE」の後に母音が来ると、発音は「ザ」ではなく「ジ」になるため「ズィ・イナズマせんたい」と読むほうが本来は正しいが、このバンド名は「ザ・イナズマせんたい」と読む。
A free kick in Australian rules football is a penalty awarded by a field umpire to a player who has been infringed by an opponent or is the nearest player to a player from the opposite team who has broken a rule.
When a free kick is paid, the player's opponent stands the mark, by standing on the spot where the umpire indicates that the free kick was paid or mark was taken. The player with the ball then retreats backwards so that the ball can be kicked over the player standing the mark; the player must retreat on the angle such that he, the man on the mark and the centre of the attacking goal are in the same straight line.
A player receiving a free kick is not restricted to kicking the ball; he can play on by handballing to another player, or run around the mark where the free kick has been paid.
Golden Bomber Japanese rock band formed in 2004, it is a very unique and a very abnormal visual band. What makes Golden Bomber different from other bands is that they are an Air Band. They do not play instruments, the members just pretend to play their instruments except Sho Kiryuin. He is the lead vocalist sings and composes all of Golden Bombers songs. All of the instruments are played and recorded by other pro musicians. While on stage, the drummer uses an iPod mini to play the songs. The breakout song “Memeshikute” is what brought the members of Golden Bomber to fame.
Despite not actually performing the music themselves, they have gained popularity through their theatrical "live shows".
Currently, Golden Bomber have released 12 singles and 11 albums, some of which have gained the top places in national Oricon chart.
Their first single, "Dakishimete Shwarz", was released on 1 May 2008, followed by four more consecutive singles. Their first two albums, "The Golden J-POPS" and "Renai Shuukyouron" were put on sale on December 24, 2007, and their first live DVD was released that same day. In 2009 Golden Bomber had 12 consecutive one-man concerts on the 1st day of each month and performed a country-wide 4646 tour. Their most famous song, "Memeshikute", was released as single on 21 October 2009.
2006年6月、チバユウスケ・イマイアキノブが在籍するROSSOが活動休止を発表後、間もなくチバユウスケ・イマイアキノブ・ヒライハルキ、クハラカズユキの4人でThe Birthdayが結成された。8月には1stシングル「stupid」が発表され、10月に1作目のアルバム『Rollers Romantics』を発売。
2009年7月25日に、フジロック・フェスティバルに出演。7月22日にTHEE MICHELLE GUN ELEPHANTのメンバーとして活動を共にしたアベフトシが急逝した直後のステージであったが、ライブの冒頭でチバが「今日のライブは、俺達の大親友だったアベフトシに捧げます。」と述べた。
2010年9月1日、イマイアキノブの脱退が発表される。8月6日に出演したROCK IN JAPAN FESTIVAL 2010が、オリジナルメンバーでの最後の演奏となった。
2011年1月、事務所の社長からの紹介がキッカケで、元My Little Loverのフジイケンジが新たにギター担当として加入した。チバによると、フジイはROSSOの第二期の際にギタリストの候補として入っていたという。同年6月15日、フジイケンジ加入後初のアルバム『I'M JUST A DOG』発売。
2015年9月15日、結成10周年を記念したライブを日本武道館で行う。また、翌日9月16日にはベストアルバム『GOLD TRASH』を発売。
2016年7月メジャーデビューした4人グループである。
オランダ語、フラマン語、北ヨーロッパ、東ヨーロッパのFrederikについてはフレデリクとも表記される。デンマークについてはフレゼリクとも表記される。
ドイツ語のフリードリヒ、イタリア語・スペイン語のフェデリコ、ポルトガル語のフレデリコ、ハンガリー語のフリジェシュに対応する。
福岡県出身。所属事務所はバーニングプロダクション。2014年10月よりマネージメントをエヴァーグリーン・エンタテイメントに委託し業務提携。既婚。
1989年(平成元年)4月1日の仙台市の政令指定都市移行を機に、宮城フィルハーモニー管弦楽団から現称に改称し、3管編成化した。英称ではドイツ語由来のフィルハーモニー(独: Philharmonie )を用いず、英語に統一している。
日本オーケストラ連盟所属のプロ・オーケストラの中では、全国9番目・三大都市圏以外で最大の80人弱の楽員を擁する。
1978年(昭和53年)のプロ化の際に山形交響楽団(山響、2管編成)から多数の楽員の移籍があったが、埼玉県以北で最大の企業である東北電力(東北地方6県と新潟県が給電地域)の文化事業により、東北に本拠を置く本楽団と山響は東北各地で教育演奏を共に担い、仙台クラシックフェスティバル(せんくら)等の様々な音楽イベントを通じて、両楽団共同で4管編成の楽曲を演奏することもある。
政令指定都市である仙台市に、事務局・予算・本拠地ホール等を依存している。そのため、仙台市が使用するキャッチコピーの「楽都仙台」に関わる演奏事業、すなわち「仙台国際音楽コンクール」(3年に1度)、「せんくら」、「萩まつり」等の市主催イベントの出演があり、また、東北電力や七十七銀行等の地元有力企業主催のコンサートが例年開催される。東日本大震災以降は、市民・県民の癒しのための活動が際立って多くなっている。
クリスマスに集ったメンバーにて2014年結成。
全員が”NO NAME”と名前もついておらず、素顔も公表されていない謎に包まれたバンド。だが、仮面に関して本人達は"ギャグ"と公言しており、いつでも外せるとの事。ただしボーカル右の父親が製作しており、楽しそうに製作しているのを見て、引っ込みがつかなくなったので現在も装着したままライブをしている。出待ち対応などでは仮面を外しており、かなり軽い設定ではある。
出身地はLAとされているが、日本語且つわかりやすい方言を使っている。
ステージメンバーは7人、ツインボーカル、パフォーマー、ギター、ドラム、DJ、ベースの7人全員がNO NAME(名前なし)。さらにコンポーザー2名、映像、アートワークを手掛けるメンバーを含んだクリエイター集団として総勢11名で活動しており、MVやジャケットワーク、グッズデザインを全て自分達で手掛けている。
リーダーのボーカル右はこのバンドが大人が作った企画バンドと言われる事を異常に嫌う。本当に昔からの仲間で活動している。
~銭、もろてもええですか?~ FABLED NUMBER
NOISEMAKER
MEMAI SIREN includes: Vo. Kyoji / Gt. Osawa Ray / Ba. Morita Yasuke / Piano & Vo. Wenaka / Dr. NARA
They are five-person rock band formed in Fukuoka.The world view of the misery represented in their lyrics, which are drawn by Vo. Kyoji and the intuitive and intense truck of the band. They expresses daily sense of obstruction and breathing, a feeling of helplessness. "I have no dreams or hopes, and I can not help it where I knew it"
The band has gained popularity from many young people who feel "loneliness", they are like a spokesman for those who lament to reality.
In 2015 their first album "Waiting for some yesterday" hits nationwide!
Mini album "Rokka" was released on March 8, 2017.
Single "Jenga" is delivered in advance in August 2017.
March 21, 2018 NEW EP "From the depths" was released.
winnie(ウィニー)は、日本で活動する男女ツインボーカルのエモーショナル・ロックバンド。EVOL RECORDS所属。
魔法少女になり隊(まほうしょうじょになりたい)は、日本の4人組バンド。略称はましょ隊。
2014年1月、火寺バジルがしゃべれなくなる呪いをかけられたため、魔法少女になり隊の冒険が始まる。火寺バジル、gari、ウイ・ビトン、明治の4人は、歌という魔法を使ってバンドの形式を用いてライブ活動を行っている。
LOCAL CONNECT(ローカル コネクト)は、京都府長岡京市出身の5人組バンド。略称はローコネ。
AliA, written in Japanese as アリア, is a six piece band that made their debut in July of 2018 with the mini album 「AliVe」, which has the title track "limit". The members include vocalist AYAME, guitarist Okamura Eren, keyboardist TKT (Takuto), violinist RINA, bassist SEIYA, and drummer BOB. A few of the members were or are still are support members of other bands.
AliA are a recently formed Japanese six-piece rock band with a transparent affinity for all things extravagant and mainstream. Their roster includes a grandiose violinist, every familiar hook in a pop vocalist’s 101, and a combined wardrobe that many would die for. On their debut album, AliVe, the order of the day at any given moment consists largely of an aggressively catchy over-the-top tribute to all possible labels involving the words ‘power’ and ‘epic’. That is to say, this is absolutely music for the sweet-toothed; it’s neither tongue-in-cheek enough to indulge an ironic listening nor innovative enough to offer much appeal for those interested in the quirkier side of the Japanese scene. And so, unless you’re happy to discard the concept of an upper bound as far as all things cheese are concerned, you’d be well-inclined to stay the hell away.
With that significant caveat out of the way, it’s fair to say that AliVe represents a pretty worthwhile offering as far as shamelessly kitsch music goes. The band are all proficient musicians and while their songwriting and style reinvent the wheel, they do pull these tracks off with a sufficient level of energy and focus to indicate that their intentions behind their music’s clearly crafted mass appeal are mostly positive, and that they’re having a whale of a time performing it. The worst thing that can be said for music like this is that it comes across as like it was conceived purely as a means of exploiting the process of consumption. A good mainstream band sounds like its sound is accessible because the bandmembers genuinely care about the enjoyment a large audience stands to gain by hearing it. Gauging from the liveliness of their performances here, AliA seem to fit the brief soundly enough.
As such, the earnestness behind their sound occasionally comes across as ridiculous but does successfully drive most of the tracks with an intensity and excitement that’s hard to deny. The only song that mishandles this is the obligatory powerballad, Koe / Voice, which shoots for engaging dynamic variety but fails to gather steam until its final minute, but otherwise they more or less succeed in sustaining a level of pacing that sounds like it was conceived with little besides an endless stream of endorphins in mind.
This is accentuated by moments of instrumental boldness, most notably in Silhouette, which draws on prog sounds in its sporadic opening and the extremely busy keyboard sustained through its verses. Limit toys with some low-fret guitar crunch and off-kilter string accents in its second verse but sadly returns to a regular 4/4 feel before the moment has really sunk in. Other songs are prone to flashy lead work from both keys and guitar, but these are largely confined to central motifs or conventionally structured solos. On the other hand, the pop elements here are appropriately focal and never less than euphoric. This is showcased best by the album’s two catchiest numbers, Simple and かくれんぼ / Hide-And-Seek. These lean towards an established J-Pop mode, boasting ultra-huge choruses full of all the epic chords, harmonised vocals and obligatory woah-oh-ohs that have driven countless ultra-huge choruses of the same breed. It’s a familiar thrill, but AliA make it their own to an adequate degree.
There are limits to the heights reached on AliVe, however. The title track pushes the band’s climactic atmosphere as far as it can, with symphonic leanings and a climactic drive that is immediately invocative of all manner of hyperbolic music-is-life speeches and lighter-waving gestures that will doubtless occur live. It’s not exactly a flop, but given its placement as album closer I was a little underwhelmed at the way the band sought to round off a relentlessly upbeat maximalist album with even more upbeat maximalism. The song itself as worthwhile as song as any here but the point suggested by its placement at the end is more likely to incur an eye-rolling “okay, we get the picture” than anything else.
フェイス
Aldiousとは、「Ultimate Melodious(究極の旋律)」を略した造語である。
2008年6月、Rami(Vo)とYoshi(G)を中心に大阪で結成され、関西を拠点に活動を開始。11月には、コンピレーション・アルバム『THE RED HOT BURNING HELL VOL.16』(LIGHTS OUT RECORDS)に参加。2009年1月1日、トキ(G)加入発表。同年11月には、EP『Dear Slave』をリリースし、各メタル系のショップにおいてソールド・アウトとなる。
2010年1月1日、Aruto(Dr)加入発表。4月にはBright Star Recordsを設立。さらに、HMV ONLINEにおいてコラムの連載を開始。
4月には、初の邦楽アーティストとして、洋楽インディーズレーベルSpinningと契約。
7月7日、シングル『Defended Desire』でデビューを果たし、オリコン週間49位、デイリー24位、インディーズ4位にランクイン。
10月13日、1stアルバム『Deep Exceed』をリリースし、オリコン週間15位、デイリー7位、インディーズ1位を記録。
11月13日、心斎橋CLUB QUATTROにおいて、初となるワンマンライブを敢行。「Across」では、ピアノ伴奏にMIYAKO(現LOVEBITES)が参加、「夜想曲」は、初のフルコーラスでの披露となった。
12月30日、フジテレビ系列の情報番組『めざにゅ〜』に出演。『日経エンタテインメント!』(2011年2月号)において、「2011年ヒット完全予測」の"女子メタル"という特集に掲載されたことを受けてのインタビューであった。
2011年1月10日、日本テレビ系列の情報番組『スッキリ!!』に出演。また、伊藤政則がパーソナリティを務めるラジオ番組「MAXIMUM POWER ROCK TODAY」(bay-fm)に、邦楽アーティストとして初めて生出演(Rami、Yoshi、トキ)。
Aldious (Japanese: アルディアス) is a Japanese all-female power metal band from Osaka, formed in 2008 by guitarist Yoshi and vocalist Rami. After a few member changes, they released their debut EP Dear Slave the following year and soon after formed their own record label, Bright Star Records. Their first album Deep Exceed (2010) reached the top 15 on the Oricon chart, as did their second Determination (2011). However, founding member Rami announced she was leaving the group in June 2012 and new vocalist Re:NO joined Aldious just one month later. They produced their third album District Zero in 2013 and it became their highest-charting release to date, reaching number 7.
Their first single "Defended Desire", released July 7, reached the number 4 position on Oricon's Indies chart and number 49 on its regular chart. In April, Bright Star became a sublabel of Spinning and the band released their debut album Deep Exceed on October 13, 2010. It reached number 15 on the charts.
Determination, the band's second album, was released on October 12, 2011 and reached number 13. The song "Spirit Black" was used as the ending theme song of the Fuji TV show Shimura Ken (志村軒). The album's single, "Mermaid", was previously released on April 6 and earned the number 20 position.
On May 15, 2013, Aldious released their third album District Zero, which became their first release to break the top-ten. Its song "Scrash" became the ending theme song for the TBS TV show Ranking Kingdom (ランク王国) from June to July. It was reported that for the album the band intentionally toned down their appearance and aimed for a "pure metal sound", so as to be recognized for their musicianship rather than being an all-female band.
Their fourth album Dazed and Delight (2014) peaked at number 20, and their fifth Radiant A was released in December 2015. The latter was their first album on the VAA (Village Again Association) record label and their first released in Europe. After one more album, Unlimited Diffusion (2017), Re:NO left the band at the end of 2018 and they remain without a full-time vocalist. Aldious have been labelled pioneers of the "Girls Metal Band Boom" that began in Japan in the 2010s.
80年代中盤に海外進出し、ビルボードTOP100にアルバムを送り込んだ。さらにモトリー・クルーの前座ではあるものの、日本人アーティストとして初めて、「マディソン・スクエア・ガーデン(MSG)」のステージに立つという快挙も成し遂げ、名実共に日本を代表するロックバンドとなった。
1989年以降、大幅なメンバーチェンジを繰り返し、一時期はオリジナルメンバーが高崎しかいないラインナップにもなったが、2000年に高崎がオリジナルメンバーでの再結成を宣言。2008年11月に中心人物の一人である樋口宗孝が他界したが、後任に鈴木を迎えて活動を継続。2018年現在までに27枚のオリジナルアルバムをリリースし、精力的に活動中である。
第1期(1981年 - 1988年)
第2期(1989年 - 1992年)
第3期(1992年 - 1993年)
第4期(1994年 - 2000年)
第5期(2000年 - 2008年)
第6期(2009年 - )
西洋のカードゲームBullshitが日本に伝わったゲームである。日本語のゲーム名ダウトは、英語でのゲームの別名I Doubt ItのDoubt(ダウト)の単語に由来する。大阪、兵庫などの関西圏ではダウトが訛った座布団の名称で呼ばれる。その名前から由来して座布団の上にカードを出す遊び方をする。
各プレイヤーの手札が少なくなるにつれて、順番に対応するカードを出せる確率が低くなっていくので、他のプレイヤーに「ダウト」をかけられやすくなる。しかし、プレイヤー全員の手札が少なくなった状態で自ら「ダウト」をかけることは既に出された札が多いわけであり、出された札をすべて引っ込めなければならなくなった時の敗戦の危険性が高くなる。途中「ダウト」が迫っても出す順番は一定であることを利用して、順番に対応するカードがどれになるのかを各プレイヤーが瞬時に予測し、いつダウトのカードを出すか、いつ「ダウト」とコールするのか、などの戦略がこのゲームの勝敗において重要な鍵を握る。
DaizyStripper(デイジーストリッパー)は、日本のヴィジュアル系ロックバンド。愛称は「デイジー」。
2007年3月にまゆを中心に結成。元々まゆとReiらがバンドを組もうと考えていたところ、まゆが前に所属していたバンド「Clavier」のライブを見に来た夕霧の歌をまゆが気に入り、結成に至ったという。しっかりと耳に残るメロディーの楽曲製作をコンセプトとしている。
同年6月5日に高田馬場AREAでデモンストレーションライブを行い活動を開始。結成から日は浅いものの、リリースシングルを次々とオリコンインディーズチャートTOP3入りさせ、さらに2008年にはhide memorial summitにも出演、the Underneathらと共に初のアメリカ公演も行った。一般的な女性キーを上回るほどのハイトーンなヴォーカルと、キャッチーなメロディーが特徴的である 。
2017年7月26日、CJビクターエンタテインメントよりメジャーデビュー。
2017年11月1日発売 10th Anniversary 47都道府県TOUR 2017 GRAND FINALE 「KISS THE FUTURE~僕らの帰る場所~」DVDより、CJビクターエンタテインメントからビクターエンタテインメントに移籍。
2018年の11周年ライブにて、自主レーベルKISS RECORDSの設立を発表。
2007年7月に『The trip』というタイトルの自主制作デモを作成。2008年4月、深沼元昭のプロデュースで11曲収録のデビューアルバム『quixotic(キホーティック)』をJULY RECORDSから発売。その後、2008年12月、元BLANKEY JET CITYの浅井健一のプロデュースで、メジャー・デビューアルバム(ミニアルバム:6曲収録)『“Catching!”』をリリース。浅井にとっても初めてのプロデュース作品となる。浅井健一は「Pretending」という曲でメンバーとともに作曲にも参加している。
2009年7月、セカンド・アルバム(ミニアルバム:8曲収録)『26times』をリリース。前作に引き続き、浅井健一がプロデュースを担当している。テレビ東京系「ゴッドタン」のエンディングテーマとして「Navy Star」が採用されている。
LAZYgunsBRISKY というバンド名は、直訳すると”気だるい者が活発な者を撃つ”という意味。BRISKY は造語で、基となった言葉はBRISK。
歌詞は、感情移入しやすく、音がかっこいいからという理由で全て英語詞となっている。
2012年5月12日、下北沢GARDENのライヴをもって解散。
2015年5月10日、Inter FM、WTF?-What The Funday?の番組に出演し再結成を発表。
2016年6月14日 吉祥寺 Planet Kのライブをもってギターのizumi脱退
2016年10月28日 ギターにサポートで入っていたYuko(FLiP)が9月4日に加入を決めこの日正式に加入を発表
2018年2月15日 「The Sea」をモチーフに制作されたミュージックショートフィルム「The Sea」が、イタリアの映画賞『Oniros Film Award』のBest Music Video、同作の振付を担当した龍美帆がBest Dance Choreographyの2部門を受賞 。